Informatie voor Huurders
Veelgestelde vragen
-
Ik wil verhuizen en mijn nieuwe huurbaas vraagt om een verhuurdersverklaring
Een verhuurdersverklaring is een verklaring van 'goed gedrag'. Uw huidige verhuurder verklaart onder meer of er wel of geen betalingsachterstand is en wel of geen sprake is geweest van overlast. De verklaring kunt u schriftelijk bij ons aanvragen.
Bekijk -
De regenafvoer zit verstopt, wat moet ik doen?
Het schoonhouden van dakgoten en regenpijpen is een zaak van de huurder. Mocht hij of zij niet in staat zijn om dit zelf te verrichten, kunnen wij op verzoek en tegen betaling iemand langsturen.
Bekijk -
Is het mogelijk dat ik de woning die ik huur ook kan kopen?
Het kan zijn dat de eigenaar van uw woning deze ook bereid is om te verkopen, neem daarvoor contact op met onze verkoopafdeling.
Bekijk -
Mijn afvoer zit verstopt, wat moet ik doen?
Als alle pogingen met ontstoppingsmiddelen niet meer helpen is het tijd voor een deskundige. Wanneer u vermoed dat het veroorzaakt wordt door een probleem in de standleiding neem dan met ons, bij voorkeur per mail, contact met ons op. Wij zullen zo snel mogelijk uw klacht in behandeling nemen.
Bekijk
Reparatie verzoek in dienen
Alle woningen hebben onderhoud nodig, daarover bestaat geen discussie. Het is alleen vaak de vraag wie moet nu wat betalen. De huurder mag ervan uit gaan dat de verhuurder het groot onderhoud voor zijn rekening neemt en de huurder het klein onderhoud.
Conform het artikel 7:217 uit het Burgerlijk Wetboek is de huurder verplicht om voor zijn rekening, de kleinere reparaties of herstelwerkzaamheden te verrichten, tenzij anders is afgesproken in de huurovereenkomst.
Volgens de wetgever zijn deze kleine herstellingen, de herstellingen die zich bij een normaal gebruik van het gehuurde voordoen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan binnen schilderwerk, vervangen van een deurbel, ontstoppen van het riool, vervangen van kranen, hang- en sluitwerk, het onderhouden van de C.V-ketel. In de Algemene Maatregel van Bestuur (AMVB), het Besluit Kleine Herstellingen staat alles precies beschreven. Bij de rubriek ‘downloads’ kunt u een kopie van het artikel en bijlage downloaden en bekijken.
In de meeste huurovereenkomsten is beschreven dat het groot onderhoud zoals het onderhoud van de buitenkant van het gehuurde voor rekening van de verhuurder komt en werkzaamheden aan de binnenzijde voor rekening voor de huurder. Dit is echter slechts het uitgangspunt. In de huurovereenkomst kunnen tussen partijen andere afspraken worden gemaakt. Om te achterhalen welke verplichtingen de huurder precies heeft inzake het onderhoud van het pand kunt u dan ook het beste eerst kijken in uw huurovereenkomst.
De medewerkers van Th Jansen Beheer zullen alle klachten en of gebreken van de huurders namens de verhuurder in behandeling nemen en beoordelen voor wie uiteindelijk de kosten zijn.
Heeft u twijfels over de vraag voor wie zijn de kosten voor het herstel van het gebrek, maak dan gebruik van ons vragenformulier. U krijgt dan zo snel mogelijk antwoord op uw vraag.
Ook heeft u hier de mogelijkheid om een verzoek tot reparatie aan ons door te geven.
Meer over ons & kennismakingsgesprek aanvragen
Binnen onze organisatie is veel gestandaardiseerd, op deze manier is het mogelijk om alle informatie snel te kunnen verwerken. De meest voorkomende activiteiten zijn zo door nagenoeg alle medewerkers uit te voeren. U wordt dus altijd geholpen. Daarnaast is er nog genoeg ruimte om...